Jakobsson frågar Wallin.

Åhoj!
Här kommer frågorna till mig, håll i hatten och ta emot:

1. Är du avundsjuk på din brors mustasch?

Skulle egentiligen kunna skriva "kommentar överflödig". Alla vet ju att jag är det. Men jag vet att den kommer en dag! Har redan börjat se spår av den, och den tar form sakta men säkert. Ber en stilla bön till stammfadern varje natt, och hoppas att mina böner snart ska bli hörda. 

2. Vad anser du är bäst att göra på en röd-dag?
Röd dag = vilans dag. Att anstränga sig för mycket då, anses av mig som ett regelbrott. Så för mig är det bästa man kan göra då : 1. Köp en mozzarella pizza (och tropisk juice från tine), 2. Sätt dig i soffan. 3. Slå på en fotbollsmatch (helst Barcelona). 4. Softa och njut. Går inte något av detta, så räcker det med en elgittar för Wallin.

3. Berätta kort om Jaktgatan i Drängsmark.
Centrum i Drängsmark, det är här det händer. Nära till CH (centrumhuset), fotbollsplanen, elljusspåret, skolan, "stora vägen" och Nyströms såklart. Att växa upp där är exemplariskt. Har format många stora män och kvinnor genom tiderna. 


4. Hur många laxar ryms det i en laxsask?
6 skulle väl vara det enda riktiga svaret, eller 4a efter som att detta är fråga fyra. Men jag låter mig inte luras så enkelt. För när jag tänker efter så har jag bara sett laxaskar med plats för en lax. För vad mig minnas har jag aldrig skådat en fler-laxask på varken Kiwi eller Rema 1000. Och med tanke på att det trots allt är fiskens land vi bor i så tvivlar jag på att det finns i nått annat land heller. I sådana fall USA, som alltid ska vara värst. Men mitt svar bli i alla fall : 1.

5. Vem är den du ser mest ner till?
Eftersom marken är ner från ögonen sett, och det är där man går. Så får jag tråkigt nog säga min sko "Clark". Men dom är ju 2, så Clarks blir svaret.

6. Framtisplaner för kommande pingst?
Säger som Job Andersson: "I Västerbotten firar man ingenting, int´ jul, int´ påsk, int´e valborgs." Detsamma gäller även pingst. Så inget firande för Wallin inte. Men en grillad lax och och flaska rött kommer säkert att avnjutas.
Hoppas ni är nöjda.
Kram Wallin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0