Jaha, då står man där lurad igen!



Ni vet den där känslan sköna känslan av att ha inhandlat en massa go mat och det där lilla extra onödiga som du inte egentligen behövde köpa? Den känslan kan snabbt förskingra sig likt en dimma när du märker att antalet korvbröd långt ifrån stämmer med antalet korvbröd. En slags panik sprids inombords, du är nu tvingad att ta ett val. Fortsätta köpa korv m. bröd i all oändlighet eller välja att antingen kasta bort de sista korvarna eller kasta bort de sista korvbröden..  (eller alternativt vänta tills de möglar.)

Kasta mat? Nej, men vem gör det? Tänk på alla barn som...

Lösningen på detta problem är förstås att korvbrödsfabriken och korvstopparfabriken slår sig samman. I en kommité som består av representanter från bägge parter kommer man överens om ett slags 1/1-ratio. För varje korv som produceras så produceras 1 korvbröd av lika god kvalité. Men detta är en önskedröm. Jag är fast. Fast i ett slags etiskt och moraliskt dilemma.

Nu ska jag ta och äta en korv med bröd och samtidigt klura vidare på hur jag ska ta mig ur detta.

//Kärlek från Cabo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0